Missioon Saksamaa! 21 ettevõtet alustavad Saksa turu vallutamist
Tänasest käivitati Tallinnas ambitsioonikas pooleaastane programm „Missioon Saksamaa“, mille käigus saavad 21 Eesti ettevõtet, teiste seas Baltika, Värska Vesi, Salvest ja Liviko, põhjaliku ettevalmistuse, et laiendada ekspordimüüki Euroopa südames Saksamaal. Sisuliselt kunagiste edukate programmide Ekspordirevolutsioon ja Ekspordirevolutsioon 2 järjena toimuva programmi autoriks ja finantseerijaks on EAS, täidesaatjaiks Marketingi Instituut ja Saksamaa juhtiv koolitus- ja konsultatsioonifirma Steinbeis.
„Tegemist on meie esimese põhjaliku ja süsteemse koolitusprogrammiga, mis on suunatud ühele kindlale välisturule,“ selgitas EASi Ettevõtluse ja ekspordi keskuse juht Tiina Kalju. „Paljud Eesti ettevõtted vaatavad täna Saksamaa kui ühe atraktiivsema ekspordituru poole, kuid sinna pole sugugi lihtne jalga ukse vahele saada.
Ühelt poolt oleme tihedas globaalses konkurentsis, teiselt poolt on Saksamaa väga nõudlik turg, kus professionaalne ettevalmistus on eelduseks, et sind üldse jutule võetakse. Siit sündiski „Missioon Saksamaa“ idee – anda Eesti ettevõtete ekspordijuhtidele parim võimalik turuspetsiifiline ettevalmistus ja rahvusvahelise meeskonna toel aidata neil Saksa turul edu saavutada.“ Mitmes blokis, nii Eestis kui Saksamaal, poole aasta vältel toimuvad koolitused, õppereis ja B2B kohtumised peaks ideaalis viima selleni, et iga projektis osalev ettevõte leiaks endale poole aastaga Saksamaal vähemasti ühe partneri. Kuna programmis osalevad ettevõtted on väga erinevatest valdkondadest, on eri valdkonna ettevõtetele palgatud ka personaalsed konsultandid Saksamaalt, kel pikaajalisi kogemusi antud sektoriga. Kokku nõustab Eesti ettevõtteid 5 tipp-asjatundjat Saksamaalt.
Missioon kui lakmuspaber meie konkurentsivõimest
„Missioon Saksamaa“ eestvedaja, Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits märkis, et programmi suurimaks tugevuseks ongi just kaasatud konsultandid. „Me peame arvestama, et Saksamaa turg on väga keeruline ja väga raskesti vallutatav tänu tihedale konkurentsile,“ selgitas Naarits. „Selleks, et murda seal läbi, tuleb olla kas odavam või eristuvam türklastest, poolakatest ja paljudest Lõuna-Euroopa maadest, sakslastest endist rääkimata. See omakorda tähendab, et ilma väga erilise toote ja eristuva strateegiata pole nii kaugele mingit mõtet vaadatagi.
Suurem osa Eesti ettevõtetest töötab aga sedavõrd väikese marginaliga, et neil ei võimalda juba transpordi kallidus üle 600-1000km kaugusele müüa. Just sellepärast keskendumegi missioonil võimekamete ettevõtete abistamisele, nende oskuste ja strateegiate lihvimisele, et aidata neid sellel keerulisel turul jalga uksevahele saada. Võib vabalt väita, et kes suudab oma tootega Saksamaal huvi tekitada ning ka müügini jõuda, selle ees on lahti kogu maailm.“
Anu-Mall Naaritsa sõnul mahub missiooni raamidesse kaheksa päeva rahvusvahelisi koolitusi, kahepäevane õppereis Saksamaa ettevõtetesse ning kolm kokkulepitud personaalset ärikohtumist Saksamaa ettevõtetes. Lisaks toidu, mööbli, elektroonika, IT ja ehituse valdkonna konsultantide nõustamised Saksamaa turundusplaani koostamisel ning iga ettevõtte jaoks koostatud Saksa turu võimaluste analüüs.
Programmi kvalifitseerus 21 vähemalt 800 000 eurose ekspordimahuga ettevõtet. Kui programm ennast õigustab, on EASil plaanis seda korrata. Esimesele Saksamaa missioonile kaasati järgmised ettevõtted: Salvest AS, Bellus Furniture OÜ, Proekspert AS, MDC Max Daetwyler Eesti AS, Sarkop AS, Pelltech OÜ, Plastrex Europe OÜ, FOB Solutions OÜ, Advenced Sports Installations Europe AS, Scandianavian Furniture OÜ, AS Harju Elekter Teletehnika, Palmako AS, Natural AS, Bamboo Group OÜ, AS Liviko, AS Mecro, Eksamo AS, Finnlog OÜ, PMT OÜ, Värska Vesi AS ja Baltika AS.